הסכם ממון

מחפשים לעשות הסכם ממון בצורה מקצועית ובדרך הכי נעימה וטובה שאפשר? הגעתם למקום הנכון. משרדינו מומחה לכתיבת הסכם ממון ויישומו בפועל ביום שתידרשו לכך. רוצים לשמוע עוד? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם:

הסכם ממון, כל מה שחשוב לדעת

מהו הסכם ממון? “האם אנחנו צריכים לערוך הסכם ממון? האם מתאים לנו לערוך הסכם ממון? מה המטרה של עריכת הסכם ממון?” 

מטרתו של הסכם ממון היא להסדיר את ההבטים הרכושיים בין בני זוג. מי שיכול ומומלץ לו לערוך הסכם ממון הם זוגות טרם החתונה  או זוג נשוי שמטרתו להסדיר את חלוקת הרכוש במקרה של פרידה.חוק יחסי ממון חל על זוגות נשואים בלבד שנישאו לאחר 1.1.74 ומכאן כל מי שנישא לפני תאריך זה לא חל עליו החוק. תחילה אציין שחוק יחסי ממון הוא חוק   החל רק  על זוגות שנישאו אחרי 1.1.1974. וכן שהסכם ממון יכול לחול על זוגות נשואין או כאלו שעומדים להנשא.המטרה של הסכם ממון היא להסדיר את ההבטים הרכושיים בין בני זוג והוא מתאים לכל מי שעומד להנשא או אף לכאילו שכבר נישאו.

מה המיוחד בהסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם הצופה פני עתיד.כשאנו עורכים הסכם ממון מטרתנו היא לנסות ולקבוע היום את כל התרחישים שמסוגלים להתרחש בחיים המשותפים של בני זוג ולקבוע מראש איך הם יתנהלו במשך גם אם יחולו שינויים, משברים, גם אם יקנו עוד נכסים, רכבים, יחליפו או יוסיפו דירה או נכסים.בהסכם ממון שמים את הדעת על כל ההבטים הרכושיים שמתייחסים לכל אחד מבני הזוג.  הסכם ממון הוא למעשה האפשרות של אותם זוגות להתנות על הוראות חוק יחסי ממון בבררת המחדל שקובעת משהו אחר.בני הזוג יכולים להחליט מה לכתוב בהסכם בהתאם לצרכים שלהם, כך יכולים לאמר אנחנו מעוניינים שכל מה ששלי שלי ומה ששלה שלה לגבי רכוש ונכסים שלפני הנישואין ולשם כך יצטרכו לערוך הסכם ממון שידבר על הפרדה מלאה ביניהם.באותה המידה יכולים להחליט שרק חלק מהרכוש יהיה משותף וחלק אחר לא, או שכל הרכוש יהיה משותף רק מיום הנישואין ולגבי כל מה שירכשו יחד בהמשך החיים המשותפים.או יכולים לאמר שלמרות שחוק יחסי ממון קובע שירושות ומתנות לא יתחלקו, הם לא רואים את הדברים כך ומעוניינים מבחינתם ללכת אל האופק יד ביד ולכן מבקשים לערוך הסכם ממון המשקף את רצונם לעשות שיתוף מלא בכלל הנכסים שייצברו מהיום שיינשאו והלאה כולל מה שהביאו איתם לנישואין.בני הזוג יכולים לעשות שינוי קל מאד מהחוק ולעומת זאת יכולים בני זוג לאמר: אנחנו מאד חוששים מהעתיד וממה שיקרה ומעדיפים להתנהל באופן כזה שכל אחד ינהל את רכושו, מה ששלי שלי ומה ששלו שלו, במקרה כזה  נערוך להם הסכם ממון שידבר על הפרדה מלאה ביניהם. באותה המידה, בני זוג יכולים לאמר למרות שחוק יחסי ממון קע שירושות ומתנות לא יתחלקו, הם רואים את הדברים אחר ומעוניינים ללכת יד ביד אל עבר האופן ולכן מבקשים שיתוף מלא בכלל הנכסים שיצברו מיום חתונתם כולל מה שהביאו איתם לפני החתונה.זאת בעצם הייחודיות של הסכם יחסי ממון, כל בני זוג מחליטים מראש מה מותר ומה אסור, לקבוע שיתוף מלא או להחריג נכסים ואיך מתנהלים.סיפור שהיה: בני זוג הגיעו למשרדי לקראת הנישואים אחד מבני הזוג הגיע עם דירה והם החליטו שהם הולכים להתגורר בדירה הזו, א ךהם לא יודעים לכמה זמן, כמה ילדים יהיו, האם ישפצו את הדירה וכמה יעלה השיפוץ?האם ירצו להשקיע מחשבון משותף או חשבון אחר, אם יקחו משכנתא וישפצו את הדירה האם ישתמשו בכספים משותפים האם הבן זוג שהגיע עם הדירה יכול לקבל את הכסף בגין אותה ההשקעה, כל הנקודות הללו באו לידי ביטוי בהסכם הממון שענה על כל השאלות.חשוב לי להדגיש שהמסמך הערוך, לאחר שקיבל תוקף של פס”ד יכול להיות במגרה ללא שימוש כלל, אך אם תעלה מחלוקת ביום מן הימים יוכלו להשתמש בהסכם שהוכן מבעוד מועד ויחסכו מעצמם כאבי ראש או חלילה סכסוכים המסתיימים בבית משפט.

.

אין לראות בכל האמור באתר תחליף לייעוץ משפטי אישי או המלצה לפעולה כלשהי